Thursday, April 2, 2009 at 11:04 AM |  

"mencari damai Abadi"

Alhamdulillahi Rabbil ‘Alamin, mengikut kalendar Masihi, hari ini genaplah usia Mustakim Bin Suhaili 21 tahun mencari dan memberi makna pada kehidupan. Pada usia yang dikatakan telah layak megundi, diri ini masih terus berikhtiar untuk memanusiakan diri dan berusaha untuk menghayati agama agar menjadi insan cemerlang dunia dan Akhirat. Mudah-mudahan diri ini sentiasa berjiwa besar, bercita-cita jelas dan berfikir sedar sehingga akhir hayat. Insya Allah, iyak na ro bija ogik sangadi mate ka nak dek ku maiwa..!

Munajat hamba padaMu Ilahi Rabbi: “Ya Ilahi.. Aku telah redha Engkau sebagai Rabbku, Islam sebagai agamaku dan Muhammad SAW sebagai Nabi dan RasulMu. Ya Allah.. Aku berdoa semoga usia, iman, amal, akhlaq, ilmu, ikhlas, hikmah, dakwah, usaha islah dan segala kebaikanku terus seiring sejalan. Terimalah taubatku nan tulus yang lahir dari hati suci yang luhur. Ampunilah dosa-dosa silamku dan terimalah doa-doa kudus suci dari lubuk intuisi jiwa rasa. Ya Ar-Rahman Ar-Rahim, hanya kepadaMu kubawa diri dan aku telah tekadkan di dalam hati nurani yang paling dalam bahawa sesungguhnya kealpaan masa silam ingin kuhindari dan kesilapan yang dulu ingin kutebusi. Ya Allah, berilah aku kekuatan menggenggam padu azam menjejak jalanMu, sinarilah hidupku dengan cahaya Ad-DeenMu, tetapkanlah aku di landasan rahmatMu. Biarpun rintangan kan sedia menanti, akan kurempuh berbekal iman yang teguh. Meskipun cabaran datang silih berganti, insya Allah akan kutempuh berteman iman yang kukuh! Moga hidupku beroleh redhaMu, matiku husnul khatimah dan di Akhirat nanti bertemuMu Yang Esa di Jannatul Firdaus.”

Buat tetamu ziarah yang budiman sekalian… Tolong doakan ke hadrat Allah supaya diri ini diberi olehNya segala kemudahan sewaktu hendak berhijrah ke Alam Barzakh kelak seterusnya aman damai dalam penerusan perjalanan ke Padang Mahsyar. Semoga beroleh SyurgaNya.

Namun di hari ulang tahun ini juga, sejarah telah tercipta perlantikan Perdana Malaysia yang keenam dan di harapkan mampu membawa perubahan kepada negara Malaysia yang tercinta.Berikut adalah keratan akhbar Berita Harian:


"mudah-mudahan kepimpinan beliau menjadi Malaysia cemerlang,gemilang dan terbilang"

PUTRAJAYA: Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin berkenan supaya istiadat mengangkat sumpah jawatan Datuk Seri Najib Razak sebagai Perdana Menteri diadakan jam 10 pagi esok di Istana Negara, kata Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Mohd Sidek Hassan.

Dalam satu kenyataan dikeluarkan malam ini, Mohd Sidek berkata, Tuanku Mizan berkenan supaya Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi bersama-sama Najib menghadap Seri Paduka jam 10 pagi ini untuk Abdullah menyerahkan surat melepaskan jawatan Perdana Menteri dan memohon perkenan melantik Najib sebagai Perdana Menteri yang baru.

Beliau berkata, Perdana Menteri memaklumkan kepada mesyuarat Jemaah Menteri, semalam bahawa Seri Paduka sudah memberi perkenan itu ketika beliau menghadap Seri Paduka sebelum mesyuarat mingguan Kabinet.

"Yang di-Pertuan Agong juga sudah memberi perkenan supaya Istiadat Pengurniaan Surat Cara Pelantikan dan Istiadat Mengangkat Sumpah Jawatan dan Setia serta Sumpah Simpan Rahsia oleh Najib sebagai Perdana Menteri diadakan pada jam 10 pagi, Jumaat, 3 April 2009 di Istana Negara," kata kenyataan itu. - Bernama
Posted by Mustakim Bin Suhaili

3 comments:

ummu harraz said...

salam
selamat hari lahir
alhamdulillah masih diberi kita peluang bernafas hari ini
semoga setiap nafas kita diselangi dgn rase rendah diri kpd ALLAH dan rase keinsafan yang tidak terperi di atas dosa yang pernah kita lakukan.....

April 2, 2009 at 6:22 PM  
Azie said...

Happy Belated bsday.. May Allah bless u... cekgu ek???

April 2, 2009 at 11:45 PM  
Mustakim Bin Suhaili said...

SAUDARI NUR AFINA,
SEMOGA MASIH DIBERI PELUANG OLEHNYA UNTUK TERUS BERIBADAT DAN BERTAUBAT SEBELUM AJAL TIBA.

SAUDARI AZIE,
INSYAALLAH BAKAL GURU BITARA,MENDIDIK ANAK BANGSA SEKARANG BELAJAR DI UPSI KURSUS PENDIDIKAN SEJARAH

April 9, 2009 at 7:17 AM  
Visit the Site
MARVEL and SPIDER-MAN: TM & 2007 Marvel Characters, Inc. Motion Picture © 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. All Rights Reserved. 2007 Sony Pictures Digital Inc. All rights reserved. blogger templates